MARKA TOVA

TOVA to nowoczesna marka stworzona z myślą o kobietach, które czerpią z życia pełnymi garściami.

Ubrania TOVY mają proste, choć kunsztowne formy, stonowane, ale ciepłe kolory, ponadczasowy, a jednocześnie zgodny z trendami charakter. Ta harmonia bazująca na równowadze przeciwieństw inspirowana jest skandynawskim stylem, w którym wygoda łączy się z lekkością, nawiązania do natury z nowoczesną technologią, a hygge z minimalizmem.

Misją TOVY jest demokratyzacja jakości. Marka pozwala kobietom budować garderobę opartą na produkowanych w Polsce ubraniach dobrej jakości, ale dostępnych w rozsądnej cenie.

Nasze klientki mieszkają w miastach, pracując na kierowniczych stanowiskach, w zawodach zaufania publicznego albo jako freelanserki. Szukają ubrań, w których równie swobodnie czują się podczas negocjacji na szczycie, jak i na spotkaniach z przyjaciółmi i w domu.

Kobiety TOVY są ambitne, pracowite, zabiegane, ale świadome swoich potrzeb, także w kwestii mody. Dlatego każdy projekt naszej marki powstał w odpowiedzi na potrzeby codziennego życia. Płaszcze szyte są z niegniotących się materiałów, bo nasze klientki poruszają się samochodem, w kolekcji można zawsze znaleźć białe koszule, w które można przebrać się w pracy, gdy niespodziewanie wypada ważne spotkanie, a nowością są dżinsy na casual Friday.

TOVA nie ogranicza się do spełniania oczekiwań trendsetterek, które na Instagramie polują na nowości. Równie ważne są dla nas klientki pragmatyczne, których każdy zakup jest przemyślany, więc skłaniają się ku klasyce.

Klientki TOVY łączy to, że uwielbiają oddawać się marzeniom. W codzienności łapią ulotną chwile. Szukają nowych emocji, smaków, zachwytów. Chłoną energię metropolii, ale nawet w wielkim mieście potrafią zwolnić i znaleźć chwilę dla siebie.

PROJEKTANTKA

Założycielka marki Katarzyna Janecka w swojej pracy łączy kreatywność z pragmatyzmem. Jej droga do mody wiodła przez studia biznesowe. „Po studiach wydawało mi się, że wszystko jest możliwe. Udało mi się osiągnąć sukces chyba właśnie dlatego, że nie miałam świadomości własnych ograniczeń, a w zamian mnóstwo dobrej energii” – mówi Janecka. TOVA wystartowała zaraz po dyplomie Kasi z handlu międzynarodowego. Na początku prowadzenia biznesu przydała się praca magisterska o strategii budowania marki, ale założenia zweryfikował rynek. „Chociaż większość polskich marek deklaruje, że szyje dla kobiet aktywnych, dynamicznych i zabieganych, brakuje ubrań wysokiej jakości, ale w przystępnej cenie” – mówi projektantka. Janecka postanowiła wykorzystać tę niszę. Na co dzień jest taka jak kobieta, którą ubiera jej marka. Poświęca się pracy, zbiera doświadczenia, wciąż chce się rozwijać. „Na początku nie chciałam słuchać rad, teraz współpracuję z ekspertami. Za przejaw dojrzałości biznesowej uważam to, że uczę się na błędach. Teraz chciałabym jeszcze lepiej wiedzieć, jak budować kolekcję, jak ją sprzedać i czego oczekują od TOVY jej klientki” – mówi Kasia. Odpoczywa tylko na wakacjach. Wtedy nie zabiera ze sobą komputera, wyłącza telefon, na chwilę zapomina o pracy. Zaraz potem wraca z pomysłami na nową kolekcję.

NASZE MOTTO

TOVA – Taste of life

TOVA uważa, że jakość nie powinna być zarezerwowana wyłącznie dla rzeczy najdroższych – zasługuje na nią każda kobieta. Dlatego misją TOVY jest dzielenie się z klientkami namiastką luksusu – smakiem życia, przestrzenią na nowe doświadczenie. TOVA udowadnia, że każda klientka zasługuje na to, by o siebie zadbać.

HISTORIA MARKI

TOVA powstała w 2012 r. Projektantką, pomysłodawczynią i założycielką marki jest Katarzyna Janecka.

W pierwszych kolekcjach dominowały dzianiny, ołówkowe spódnice i białe koszule. Kolejnym etapem rozwoju było poszerzenie asortymentu o ubrania codzienne, a potem także wieczorowe. Dzisiaj TOVA oferuje pełną gamę ubrań dla nowoczesnej kobiety – od kostiumów do pracy przez sukienki na wieczór aż po dżinsy na weekend.

W kolekcjach TOVY uwagę zwracają fasony, które otulają kobiece ciało, podkreślając jego atuty, pięknie wyrysowane wzory i superkobiece detale, które nawet najprostszym formom dodają lekkości.

Ubrania TOVY można kupić w butikach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym.

DESIGN

W przeciwieństwie do wielu marek, które szyją ubrania wyłącznie dla młodych dziewczyn o smukłych sylwetkach, TOVA dba o to, żeby każda kobieta – niezależnie od figury, rozmiaru i wieku – mogła poczuć się sobą. Ubrania podkreślają atuty kobiecej sylwetki – wąską talię, długie nogi, piękny dekolt, ale potrafią też ukryć te mankamenty – odrobinę zbyt szerokie biodra, wystający brzuszek, czy mocne uda.

TOVA kocha kobiecą sylwetkę, a każde ubranie z kolekcji ma pokazywać jej piękno.

Dlatego też podczas projektowania myślimy niekoniecznie o tym, jak poszczególne fasony wyglądać będą na supermodelkach, ale na kobietach z krwi i kości, takich jak nasze klientki.

To, że oferujemy tak szeroką gamę fasonów – od klasycznych po te zgodne z najnowszymi trendami – wynika właśnie z troski o to, żeby każda kobieta mogła odnaleźć idealny strój dla siebie.

Jak to działa? W ramach jednej kolekcji takiej jak TOVA Rhytm można znaleźć sukienkę do ziemi Liść, która delikatnie otula sylwetkę. W niej najlepiej poczują się dziewczyny wysokie. Za to dżinsy Rokko o nogawkach 7/8 optycznie wydłużą nogi filigranowej dziewczyny. Klientka, która nie chce odsłaniać ramion, wybierze bluzkę Koronka z krótkim rękawem, a ta, która lubi pokazać ciało, satynowy top Serum w bieliźnianym stylu.

Praca nad każdym z tych projektów przebiegała wieloetapowo. Najpierw przed oczami mieliśmy kobietę, która będzie go nosić, później to, na jaką okazję się przyda i z czym będzie można go zestawić, bo każde ubranie TOVY ma stanowić element wciąż powiększającej się kolekcji.

Równie ważny jest wybór szlachetnej tkaniny, koloru, który zależnie od typu urody klientki doda jej uroku, oraz wzoru, bo w TOVIE jesteśmy dumni z tego, że nasze printy wyglądają jak płótno artysty.

Dewizą TOVY jest dbałość o detal. Nie zapominamy więc o krawieckich patentach – niewidocznych przeszyciach, wstawkach i zakładek, które sprawiają, że ubrania leżą lepiej niż te wykonane z mniejszą pieczołowitością.

TKANINY

Na pierwszym miejscu stawiamy jakość. Chociaż ubrania TOVY są dostępne, bo ich ceny nie są wygórowane, nigdy nie rezygnujemy z jakości na rzecz ilości.

Ubrania TOVY powstają ze starannie wybranych tkanin z Francji, Włoch, a także sprawdzonych polskich tkalni. Nad selekcją ma pieczę projektantka marki, Katarzyna Janecka.

Romantyczne sukienki szyjemy z gipiury, krepy albo muślinu, topy z satyny, bluzki z wysokiej jakości bawełny albo lżejszej wiskozy, białe koszule z bawełnianej popeliny. Dumą TOVY są także mięsiste dzianiny. Najnowszym dodatkiem do kolekcji są elastyczne, miękkie dżinsy.

Najczęściej wykorzystujemy bawełnę, wiskozę i wełnę, tkaniny, których przetwarzanie nie marnuje energii.

Bawełna to najpopularniejsze włókno pochodzenia roślinnego. Im dłuższe i cieńsze, tym lepsza jego jakość. Bawełna odznacza się wieloma zaletami: bardzo dobrze wchłania wilgoć, jest odporna na ścieranie, nie elektryzuje się, nie przewodzi ciepła i jest bardzo przewiewna. Często łączy się ją z innymi włóknami np. nylonem lub elastanem. Poddana merceryzowaniu, czyli działaniu roztworu ługu sodowego, nabiera błysku.

Wełna to naturalne włókno uzyskiwane z sierści różnego rodzaju zwierząt: owiec, wielbłądów, lam, kóz i królików. Ma doskonałe właściwości termoizolacyjne i dźwiękochłonne. Wełna świetnie pochłania też wodę i promienie UV, co tłumaczy, dlaczego Beduini korzystają z wełnianych ubrań nawet w lecie.

Wiskoza to naturalne włókno pozyskiwane z celulozy. Wiskozę zalicza się do materiałów oddychających. Pochłaniania wilgoć i jest przyjazna dla skóry. W dotyku przypomina jednak jedwab. Do produkcji bluzki z wiskozy zużywa się o połowę mniej energii niż w przypadku tej samej sztuki odzieży z bawełny.

PRODUKCJA

Wszystkie ubrania TOVY szyjemy w Polsce. Wybieramy wyłącznie szwalnie, które specjalizują się w danym asortymencie, z racji tego, że oferta marki jest różnorodna, a więc wyjątkowo wymagająca w produkcji.

Chociaż TOVA to marka młodym duchem, w procesie produkcji szanujemy tradycję, pracując z doświadczonymi krojczymi, konstruktorami i szwaczkami.

Wieloetapowy proces produkcji rozpoczyna się w pracowni projektantki. Na początku jest pomysł. Zainspirowany okazją, trendem albo tkaniną. Swoją wizję Katarzyna Janecka przenosi na papier. Szkic konsultuje z jednym z konstruktorów. On tworzy konstrukcję ubrania, a później opisuje ją na wzorcowni. Na tej podstawie szwaczki przygotowują prototyp ubrania.

Jednak pierwsza wersja rzadko trafia do produkcji. Ulepsza się ją w oparciu o uwagi projektantki i to, jak w ubraniu czuje się modelka, która ją mierzy. Bo TOVA ani na chwilę nie zapomina o tym, że moda służy do noszenia.

W tym momencie podejmowana są decyzje dotyczące o koloru, tkaniny, rozmiarówki.

Zaakceptowana wersja trafia do produkcji. Najprostsze modele szyje się tydzień, najbardziej skomplikowane, wymagające precyzyjnego kroju, nawet kilka miesięcy. Pracy szwaczek dogląda menedżer produkcji.

To jeszcze nie koniec. Gdy gotowe sztuki zejdą z taśmy produkcyjnej, zaczyna się etap wykończenia. Ubrania TOVY wyróżniają się dbałością o detal, więc dobór aplikacji, dżetów, haftów, kamieni i zapięć, jest równie istotny jak tkaniny. Zdaniem projektantki to, ile technik stosuje się przy tworzeniu kolekcji, a co za tym idzie, ilość detali, dowodzi cierpliwości, doświadczenia i wiedzy twórców marki.